چرا زعفران باید در برنامه زیبایی شما باشد

چرا زعفران باید در برنامه زیبایی شما باشد

8 دلیل اینکه چرا زعفران باید در برنامه زیبایی شما باشد

خواص زعفران برای پوست

زعفران ادویه ای معطر است که در هندی به آن “کسار” می گویند و یکی از گرانترین ادویه ها در جهان است. زعفران علاوه بر اینکه برای طعم دادن به غذاهای خاص استفاده می شود، دارای فواید زیبایی زیادی نیز می باشد. پخش عمده زعفران در اصفهان به شما می گوید، این ماده یک عنصر افتخار آمیز در پرورش پوست بوده و آن را بدون لک و درخشان می کند. ادامه مطلب را بخوانید تا پخش زعفران کرمان شما را از فواید زیبایی زعفران مطلع سازد.

مزایای زعفران برای زیبایی

در مقایسه با عصر حاضر ، افراد باستان از “رشته های زعفران” برای تسکین تعدادی از بیماری ها استفاده می کردند، امروزه نیز مردم از چای زعفران برای افسردگی استفاده می کنند. در واقع ، زعفران برای اولین بار در زمینه طب سنتی قبل از اینکه به عنوان چاشنی و رنگ به عنوان نام خانوادگی شناخته شود ، شناخته شد.

مطالب زیر را مطالعه نمایید تا از مزایای شگفت انگیز زعفران برای پوست مطلع شوید

  1. بهبود زخم سوختگی

زعفران (crocus sativus) شهرت یک گیاه مراقبت از پوست بسیار خوب را دارد. افزایش قابل توجه اپیتلیالیزاسیون مجدد در زخم های سوختگی ، در مقایسه با سایر زخم های تحت درمان با کرم از اثرات  استفاده از زعفران است. علاوه بر این ، اثرات ضد التهابی و آنتی اکسیدانی زعفران ممکن است در ترمیم زخم نقش داشته باشد.

ابتدا مقداری رشته های زعفران را در یک قاشق آب خیس کرده و یک خمیر غلیظ بدست آورید. آن را مستقیماً روی زخم ها بمالید تا زودتر بهبود یابد. پس از استفاده از مواد اولیه ، خود را در معرض آفتاب قرار ندهید.

  1. روشنایی چهره را تقویت می کند

زعفران بهترین ماده برای داشتن پوست روشن و سالم است.، سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است. ویتامین A برای پوست های درخشان که پوست را صاف و لطیف می کند ، بهترین است. ویتامین C رنگ پوست را بسیار موثر روشن می کند.

  1. لکه ها و رنگدانه ها را از بین ببرید

برای شروع ، همانطور که همه می دانید زعفران سرشار از اکسیژن است و محافظی برای محافظت از پوست در برابر آفتاب و خشونت های خارجی ایجاد می کند. یک ماده طبیعی عالی که تکه های تیره و کسل کننده را به میزان قابل توجهی روشن می کند.

اول از همه ، یک کاسه تمیز بردارید و چند رشته زعفران بریزید و 3 قاشق آب در ظرف اضافه کنید. سپس ، یک قاشق زردچوبه اضافه کرده و خوب هم بزنید تا خمیر به دست آید. مواد به دست آمده را مستقیماً در مناطق آسیب دیده استفاده کنید. به مدت 15 دقیقه بنشینید و استراحت کنید. سپس آن را با آب معمولی بشویید. از دیدن نتایج جادویی متعجب خواهید شد. با استفاده مداوم ، همه لکه های تیره ، سیاه و رنگدانه ها را محو کنید. در صورت نیاز روزانه استفاده کنید تا پوستی بدون رنگ دانه بدست آورید.

دایا ملل خاورمیانه مرکز فروش زعفران اصفهان سوالات شما را در زمینه راهنمای خرید زعفران مرغوب پاسخ داده است.

  1. برای روشن کردن پوست

به طور عمده زعفران سرشار از ویتامین C و ویتامین B6 است که به محو شدن لکه های تیره کمک می کند و باعث افزایش رنگ پوست با داشتن خواص طبیعی می شود.

 ابتدا مقداری زعفران برداشته و آن را با 1 قاشق شیر در ظرف تمیز مخلوط کنید.در مرحله دوم ، مستقیماً روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 – 15 دقیقه بماند سپس آن را با آب معمولی بشویید. بعد از اولین استفاده ، رنگ پوست را روشن می کند. هفته ای سه بار برای نتایج بهتر استفاده کنید.

  1. التهاب درمان

اکسیدان-کروسین چالش برانگیز موجود در زعفران از گروه اختلالی که قرمزی و سایر التهاب ها را درمان می کند دفاع می کند. علاوه بر این، گردش خون را بهبود می بخشد که انرژی را به سلول ها افزایش می دهد در نتیجه به پوست شما کمک می کند تا دراز مدت درخشندگی و آبرسانی مشخصی داشته باشد.

  1. جلوگیری از ریزش مو

همانطور که همه می دانند در واقع ، زعفران پر از آنتی اکسیدان ها و ویتامین E ، B6 و ویتامین A است که برای موها مفید است.

5 گرم رشته زعفران را به روغن بادام یا نارگیل اضافه کنید. آن را به مدت 2 دقیقه گرم کنید. و روغن را پس از خنک شدن در کاسه بریزید. سپس مقدار نرمال روغن را به پوست سر بمالید و پوست را با فشار مناسب و ضربه از ریشه تا نوک ماساژ دهید. سرانجام ، 30-60 دقیقه بنشینید و استراحت کنید. و آن را با شامپوی ملایم آیورودا (شامپو ضد سم Inveda) بشویید. در نتیجه ، زعفران باعث رشد مو و محافظت از سبیل ها از فرورفتگی می شود.

  1. بهترین تونر پوست

زعفران یک تونر شگفت انگیز برای پوست است. این رادیکال های آزاد موجود در زعفران به راحتی جوش های سرسیاه را از بین می برد و ناخالصی های منافذ مسدود شده را استخراج می کند.

قبلاً فقط زعفران را به مدت 1-2 دقیقه خیس کنید. در آب نرمال قرار دهید و سپس آن را به مدت 2 دقیقه روی صورت بمالید.بعداً آن را با آب بشویید. برای محافظت از پوست بلافاصله ضد آفتاب بزنید. این کار گردش خون را تقویت می کند که به ساخت کلاژن کمک می کند و پوست را سفت و ملایم می کند.

  1. درمان پوست مستعد آکنه

در مقایسه با سایر مزایا، این خاصیت ضد قارچی است که انواع آکنه را درمان می کند و از بروز بیشتر جلوگیری می کند. علاوه بر این، این ماده غنی از خاصیت لایه برداری است و در پاکسازی و بهبود رنگ چهره نیز بسیار مفید است. زعفران کشمیری در واقع سرشار از کیفیت ضد باکتری است. آن را با یک قاشق ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و قبل از خواب استفاده کنید تا از آکنه و جوش های آکنه خلاص شوید. در صورت نیاز روزانه استفاده کنید.

  1. ذهن و بدن سالم باشد

علی رغم این واقعیت ، اگر یک مقدار زعفران با شیر مصرف کنیم ، خطر سرطان و آرتروز را کاهش می دهد. علاوه بر این، افزایش کیفیت بینایی و دوری از وزن مشخصات برای جوانان بسیار مفید است. یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز آن این است که علائم افسردگی در بزرگسالان را که اصطلاحاً بی خوابی است ، بهبود می بخشد.

  1. کاهش خطر سرطان

محققان اظهار داشتند که زعفران، ذائقه ای است که حاوی خواص بازدارندگی است که از ایجاد توده جلوگیری می کند و از تغییر شکل کروموزوم که سلولهای سرطانی را فعال می کند ، جلوگیری می کند. علاوه بر این ، زعفران تبلیغ شده است تا جلوی غلیظ شدن خواص مضر ایجاد شده توسط داروهای شیمی درمانی را بگیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *