راهنمای خرید زعفران

راهنمای خرید زعفران

حتما شما زعفران اصل و با کیفیت میخواهید. زعفران، عطر و رنگ فوق العاده ای به غذا شما می بخشد اما زعفران، با کیفیت و قیمت های مختلف در بازار عرضه می شود که مصرف کننده را گیج می کند. مصرف کننده باید قبل از خرید زعفران عمده ، حقیقت های زیادی را در مورد زعفران بداند تا بتواند در مقابل پول زیادی که پرداخت می کند، محصول با کیفیتی را نیز خریداری کند.

زعفران معمولاً در پخت و پز و به عنوان چاشنی اصلی مورد استفاده قرار می گیرد ، با این حال تحقیقات تأیید کرده اند که این ماده همچنین دارای خواص درمانی زیادی است. به ویژه، نشان داده شده است که زعفران باعث بهبود خلق و خو و سرزندگی می شود.

با توجه به اینکه زعفران گران ترین ادویه است، باید در انتخاب زعفران اصل و ارگانیک دقت زیادی کرد، در غیر اینصورت بجای زعفران اصل، زعفران جعلی بدست می آورید. فکر نکنید که کیفیت زعفران به قیمت زعفران گره خورده است. یعنی اینکه فکر نکنید هرچه زعفران گران قیمت تر باشد، کیفیت آن الزاما بالاتر است. درست است که قیمت بالا نشانه کیفیت است، اما نه همیشه. بسیارند کسانی که زعفران غیر اصل و بی کیفیت را با عنوان زعفران ناب و خالص با قیمت بسیار بالا به مصرف کننده می فروشند.

نکات مهم برای خرید زعفران اصل

زعفران بصورت پودر و یا رشته ای در بازار موجود است. بررسی کیفیت زعفران رشته ای آسانتر است، بعلاوه زعفران رشته ای رنگ، عطر و بوی بیشتری به غذا می بخشد. قضاوت در مورد کیفیت زعفران پودری با یک نگاه دشوار است. برای نظر دادن در مورد کیفیت زعفران پودری، حتما باید آن را آزمایش کنید و از اصل و خالص بودن آن اطمینان حاصل کنید که عملا این کار بر عهده آزمایشگاه های مطمِن با تجهیزات کافی می باشد. برای خرید زعفران اصل و با کیفیت با نمایندگی فروش زعفران اصفهان ارتباط برقرار کنید.

زمان خرید زعفران اصل موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • رنگ زعفران را بررسی کنید.
  • زعفران اصلی را می توان جدا از رنگ با عطر و طعم مشخص زعفران تشخیص داد. بهترین آزمایش این است که یک مقدار کمی از زعفران را در دهان بگذارید و اگر طعم شیرین داشته باشد، مطمئناً اصل نیست، چون زعفران طعم تلخی دارد.

راهنمای خرید زعفران اصل و با کیفیت

آزمایش آب سرد

برای این منظور چند رشته زعفران را برداشته و آن را در ظرفی حاوی آب سرد بریزید. زعفران اصل به آرامی یک رنگ طلایی را آزاد می کند. اگر زعفران اصل باشد، حدود 10 تا 15 دقیقه طول می کشد که رنگ خود را در آب رها کند و اگر زعفران تقلبی باشد، بلافاصله رنگ خود را به آب منتقل میکند. اگر در این آزمایش دیدید که زعفران بعد از اینکه رنگ خود را در آب آزاد کرد، خودش به رنگ سفید تبدیل شد، نشان از جعلی بودن آن است.

راه های دیگری برای تشخیص زعفران اصل و تقلبی وجود دارد که برای اطلاع از آنها میتوانید سایر مقالات فروشگاه زعفران در اصفهان را دنبال کنید و یا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *