آیا خوردن زعفران در دوران بارداری باعث سقط جنین میشود

آیا مصرف زعفران در دوران بارداری باعث سقط جنین میشود

آیا مصرف زعفران در دوران بارداری خطری ایجاد میکند و باعث سقط جنین میشود!؟ این موضوعی است که در این مقاله میخواهیم به بررسی آن بپردازیم. اگر مایل هستید تا در این رابطه اطلاعات مفید و جامعی کسب کنید همراه ما باشید.

بارداری زمانی است که رژیم غذایی مادر، اهمیت زیادی پیدا میکند. بسیاری از افراد به دلیل اینکه با خواص بی نظیر زعفران آشنایی دارند به شما توصیه میکنند که زعفران را در رژیم غذایی خود در دوران بارداری بگنجانید و برخی دیگر به دلیل تجربه های بدی که از مصرف زعفران در دوران بارداری داشته اند، شما را از مصرف زعفران منع می کنند و این باعث سردرگمی شما میشود که واقعا کدام نظر درست است. در ادامه با فروشگاه زعفران در اصفهان همراه باشید تا تمام ابهامات ذهنی شما در این رابطه برطرف شود.

زعفران اگر در دوز کم مصرف شود، برای زنان باردار خطری ندارد

زعفران به دلیل عطر عالی و طعم شگفت انگیز یکی از پر طرفدارترین ادویه ها در کل دنیا است. خرید زعفران عمده و مصرف آن به دلیل داشتن خواص دارویی برای سلامتی مفید است. یک لیوان شیر زعفران با مهار بسیاری از مشکلات سلامتی می تواند باعث تقویت سلامتی شما شود.

مقدار مجاز مصرف زعفران برای زنان باردار

از آنجا که زعفران یک ادویه گرم است، باید آن را به مقدار کمی مصرف کرد. زعفران برای همه خوب است اما برخی افراد زعفران را برای زنان باردار بد می دانند. این تا حدودی صحیح است، زیرا مصرف بیش از حد دوز توصیه شده می تواند به جنین آسیب برساند. در دوران بارداری،در برخی کشورها مانند هندوستان یک زن باید زعفران را به مقدار کم مصرف کند. زعفران برای مادران منتظر می تواند بی خطر باشد، تا زمانی که بیش از حد مصرف نشود.

مقدار مجاز مصرف

مصرف زعفران به مقدار کمتر از 10 گرم درمجموع در طول دوران بارداری معمولا ناامن تلقی نمی شود و مصرف بیشتر از حد توصیه شده ممکن است منجر به انقباظات رحمی شود. ما به شما توصیه اکید میکنیم که قبل از مصرف زعفران با پزشک خود حتما مشورت کنید تا پزشک با بررسی وضعیت شما بگوید که آیا میتوانید زعفران مصرف کنید یا خیر و در صورت اجازه مصرف، حد مجاز برای شما چقدر است.

توجه:

درست است که حد مجاز مصرف زعفران برای زنان باردار کمتر از 10 گرم است و استفاده از زعفران در این حد، احتمالا مشکلی ایجاد نمیکند، اما این قاعده شامل همه خانم های باردار نیست، زیرا برخی از خانم ها در دوران بارداری شرایط حساس تری نسبت به بقیه دارند و به هیچ عنوان نباید زعفران و سایر غذاهای دیگری که درصد سقط جنین را افزایش میدهد، مصرف کنند. پس بهترین کار قبل از مصرف زعفران، مشورت با پزشک متخصص زنان است.

2 پاسخ
  1. فاطمه درویشی
    فاطمه درویشی می گوید

    به طور کلی ، زعفران بر سقط جنین موثر هست. ولی بسته به سن مادر، هفته چندم بارداری هست؟ سابقه سقط جنین قبلا مادر داشته یا نه؟ سابقه بیماری در مادر بوده یا نه؟ مشکل رحم مادر داشته یا نه؟ میزان مصرف زعفران چقدر بوده؟ وآیا زعفران اش تازه بوده یا مصرف گذشته بوده؟ اصلا زعفران اش اصل بوده یا از زعفران های به درد نخور که ارزون هست توی بازار بوده؟ همگی این عوامل دخیل هستند، حتی عوارض خوردن زعفران از شخصی به شخص دیگراثرگذاری متفاوتی خواهد داشت و لزوما برای همه افراد منجر به سقط نخواهد شد.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *