درمان اختلال خواب با زعفران

خواص چشمگیر زعفران

خواص چشمگیر زعفران

زعفران با دستی از گل Crocus sativus برداشت می شود که معمولاً به عنوان “تمساح زعفران” شناخته می شود. خواص زیادی از قبیل دارویی و رنگ و عطر غذایی دارد که در یونان سرچشمه گرفت، جایی که به دلیل خواص دارویی مورد احترام قرار گرفت. مردم برای تقویت میل جنسی، تقویت روحیه و بهبود حافظه زعفران می خورند. در این مقاله فروشگاه زعفران در اصفهان ،  یازده مزیت چشمگیر سلامتی زعفران آورده شده است.

خواص چشمگیر زعفران

  1. یک آنتی اکسیدان قدرتمند

زعفران حاوی انواع چشمگیر ترکیبات گیاهی است که به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کنند – مولکول هایی که سلول های شما را در برابر رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند. آنتی اکسیدان های قابل توجه زعفران  شامل کروسین ، پیکرو کروسین، سافرانال و کائمپرفرول است. کروسین ها رنگدانه های کاروتنوئیدی هستند و مسئول رنگ قرمز زعفران هستند. ترکیب این مواد دارای خاصیت ضد افسردگی و تا مقداری امکان محافظت از سلولهای مغزی در برابر صدمات پیشرونده، بهبود التهاب، کاهش اشتها و کاهش وزن کمک کنند. Safranal به زعفران طعم و عطر خاص خود را می دهد. تحقیقات نشان می دهد که ممکن است به بهبود خلق و خو، حافظه و توانایی یادگیری شما و همچنین محافظت از سلولهای مغزی در برابر استرس اکسیداتیو کمک کند. سرانجام  کائمپرفول در گلبرگهای گل زعفران یافت می شود. این ترکیب با فواید سلامتی مانند کاهش التهاب، خاصیت ضد سرطان و فعالیت ضد افسردگی مرتبط بوده است.

  1. باعث بهبود وضعیت و علائم افسردگی شود

زعفران ملقب به “ادویه آفتاب” است. این فقط به دلیل رنگ متمایز آن نیست ، بلکه به این دلیل است که ممکن است به درخشان شدن شما کمک کند. در یک بررسی مطالعاتی، مکمل های زعفران در درمان علائم افسردگی خفیف تا متوسط مؤثر بودند. مطالعات دیگر دریافتند که مصرف 30 میلی گرم زعفران روزانه به همان اندازه فلوکستین، ایمی پرامین و سیتالوپرام – درمان های معمولی برای افسردگی است. علاوه بر این، کمتر افراد نسبت به سایر بیماریها اثرات جانبی زعفران را تجربه کردند.

  1. ممکن است دارای خواص ضد سرطان باشد

زعفران سرشار از آنتی اکسیدان است، که به خنثی کردن رادیکالهای آزاد مضر کمک می کند. آسیب رادیکال آزاد به بیماریهایی مانند سرطان مرتبط است. در مطالعات لوله آزمایش زعفران و ترکیبات آن نشان داده شده است که سلولهای سرطانی روده بزرگ را بطور انتخابی می کشد یا رشد آنها را سرکوب می کند، در حالی که سلول های طبیعی را بی ضرر می گذارند این اثر همچنین در پوست، مغز استخوان، پروستات، ریه، سینه، دهانه رحم و چندین سلول سرطانی دیگر اعمال می شود. از این گذشته ، مطالعات لوله آزمایش نشان داده است که کروسین – آنتی اکسیدان اصلی زعفران – ممکن است سلولهای سرطانی را نسبت به داروهای شیمی درمانی حساس تر کند . در حالی که این یافته ها از مطالعات لوله آزمایش امیدوار کننده است، اثرات ضد سرطانی زعفران در انسان ضعیف است و تحقیقات بیشتری لازم است.

  1. میتواند تا حدی اشتها را کاهش دهد و کاهش وزن به دنبال داشته باشد

تنقلات یک عادت رایج است که ممکن است شما را در معرض افزایش وزن ناخواسته قرار دهد. براساس تحقیقات ، زعفران با مهار اشتهای شما می تواند از جلوگیری از تنقلات جلوگیری کند. در یک مطالعه هشت هفته ای، خانم هایی که مکمل های زعفران مصرف می کنند، احساس می کنند که پر از احساس می شوند، بیشتر تنقل می کنند، در یک مطالعه هشت هفته ای دیگر ، مصرف یک مکمل عصاره زعفران به کاهش قابل توجهی در کاهش اشتها ، شاخص توده بدنی (BMI)، دور کمر و کل توده چربی کمک کرده است. با این حال، دانشمندان مطمئن نیستند که چگونه زعفران اشتها را کاهش می دهد و به کاهش وزن کمک می کند. یک تئوری این است که زعفران روحیه شما را بالا می برد، که به نوبه خود میل شما به میان وعده را کاهش می دهد .

خواص چشمگیر زعفران

 

در این مقاله شما با خواص چشمگیر زعفران آشنا شدید برای کسب اطلاع بیشتر با فروش عمده زعفران در اصفهان تماس بگیرید.

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *